„WODA, PLANETA, ŻYCIE” – realizacja projektu w klasach szóstych
Każdy z nas jest „cząstką planety”, a ona jest „cząstką nas", dlatego tak ważnym zagadnieniem pozostaje problem dbałości o naszą piękną Ziemię. Musimy zrobić wszystko, by wyjałowiona Ziemia, zatrute rzeki i śmietniska nie stały się najtrwalszym śladem po naszej cywilizacji...
Aby temu zapobiec, musimy zmienić nasze życie, zadbać o to, co dała nam Matka Natura i nauczyć się funkcjonować tak, by pomóc naszej planecie nie tylko przetrwać, ale też się odbudować. Jednym z wielu działań, które temu służą, jest uświadamianie ludzi poprzez organizowanie różnych akcji. Wiedzą o tym również uczniowie klasy 6a i 6b, którzy w okresie od października do listopada 2022 r. pod okiem nauczycielek: Katarzyny Witkowskiej, Małgorzaty Słomki i Marzeny Szymczak we współpracy z panem Jackiem Drozdem i panią Urszulą Czerniak realizowali projekt „WODA, PLANETA, ŻYCIE” pod patronatem Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Puławach.
Wszystkie działania, które uczniowie wykonywali w ramach projektu, uświadomiły im, że woda jest bezcennym skarbem, źródłem życia i należy ją bezwzględnie szanować, doceniać jej zbawienny wpływ na planetę oraz korzyści, jakie niesie również dla ludzi.
W ramach projektu uczniowie pod opieką nauczycieli zrealizowali szereg zadań: wykonali z butelek PET różne przedmioty, m.in. karmniki dla ptaków, kanapę – sofę, świnki – skarbonki, osłonki na doniczki, kosze na śmieci, pojemniki na przybory szkolne. Stworzyli również broszury w programie Word oraz Publisher oraz prezentacje i animację, w których opisali m.in. zalety korzystania z wody płynącej do nas w kranach, przedstawili historię wodociągów w Polsce oraz w Puławach. Uczniowie zorganizowali również zajęcia edukacyjne dla swoich młodszych kolegów z 1 klasy SP, podczas których przeprowadzili różne quizy na temat znaczenia wody i zagrożeń wynikających z jej braku. Na korytarzach szkolnych można było podziwiać wiele plakatów, przedmiotów wykonanych przez uczniów i związanych z tematyką ochrony środowiska, w tym dbałości o wodę.
Projekt dał dzieciom możliwość budowania w sobie poczucia współodpowiedzialności za środowisko przyrodnicze, a podjęte działania służyły odkryciu tajemnic wody. Realizacja projektu dostarczyła wszystkim dzieciom niezapomnianych wrażeń, a także dała możliwość własnego rozwoju.