Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Puławach

Wycieczka do miasta kontrastów - Łodzi

klasa 4 b pod Manufakturą

18 i 19 maja uczniowie klasy 4 b spędzili w pięknym mieście kontrastów -Łodzi. Swoją wyprawę rozpoczęliśmy od odwiedzenia Orientarium i ZOO. Orientarium to najnowocześniejszy w Europie pawilon poświęcony faunie i florze Azji Południowo - Wschodniej. Mieszka tam 35 gatunków zwierząt lądowych i 180 gatunków różnorodnych ryb. Naprawdę jest co podziwiać! A przywitał nas słoń Aleksander, który w naszej obecności wykąpał się i pływał w wodach niczym lekka nimfa, a waży ponad sześć ton! Słoń Aleksander jest największym i najstarszym przedstawicielem tego gatunku w Europie. Ma 44 lata i mierzy trochę ponad 3,5 metra w kłębie. Potem czekał nas spacer i wizyty u przedstawicieli wielu gatunków zwierząt: małp, krokodyli, pingwinków, żyraf, zebr.

Tego dnia zwiedziliśmy też najdłuższą ulicę handlową w Łodzi, czyli ul. Piotrkowską, a na niej: Pasaż Róży, Aleję Gwiazd, Galerię Wielkich Łodzian. Podziwialiśmy też piękne murale. Zmęczeni, ale zadowoleni, udaliśmy się do hotelu, wcale nie by odpoczywać, ale integrować się i świetnie bawić. Następnego dnia czekała nas wizyta w Muzeum Kinematografii i oczywiście kultowy Miś Uszatek. Wzięliśmy udział w warsztatach i  przygotowywaliśmy bohaterów znanych  polskich bajek animowanych do podróży dookoła świata. Być w Łodzi i nie zwiedzić Muzeum Fabryki byłoby dużym nietaktem, dlatego i my się tam wybraliśmy. Poznaliśmy ciekawą historię powstania przemysłu włókienniczego i jego twórcy Izraela Poznańskiego, który razem z Ludwikiem Geyerem i Karolem Scheiblerem zaliczany jest do trzech łódzkich „królów bawełny”. Potem Manufakturę podziwialiśmy i z lekkim niedosytem wieczorem do domu wróciliśmy.

Wycieczka była bardzo udana, dlatego już planujemy kolejną, może nieco dłuższą.